понедельник, 28 ноября 2016 г.

СПІЛЬНА РОБОТА ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ І ШКОЛИ


СПІЛЬНА РОБОТА ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО
ЗАКЛАДУ І ШКОЛИ

Олійник Т.М., вихователь – методист Петрівського ДНЗ №1 «Рудана»


Шановні учасники конференції!
        Ми розглядаємо надзвичайно важливе питання реалізації вимог Державного стандарту початкової освіти. І я впевнена, що без серйозної спільної роботи педагогічних колективів дошкільних навчальних закладів і школи буде важко успішно втілити в життя Державний стандарт.
    У час розбудови національної системи освіти початкова школа покликана забезпечити загальний розвиток дитини, зокрема формувати у молодших школярів уміння впевнено читати, лічити й писати, користуватися книжками.
   Усі ці вимоги потребують значного напруження фізичних та інтелектуальних сил дитини. Засвоєння програмового матеріалу в першому класі вимагає від шестирічної дитини такого рівня загального психічного розвитку, який би допоміг дитині успішно включитись в навчальний процес і адаптуватись дот нього.
     Перехід від дошкільного до шкільного віку називають малою кризою, критичним віком. І пристосування шестирічних дітей до шкільного життя залежить від сформованості в них готовності до навчання в школі.
    До школи приходять діти, які мають різний рівень підготовки. Єдине, що повинна дитина, - це мати бажання вчитись. А завдання вчителя початкової школи – не просто надавати шкільні знання, виховувати уміння й навички, а доброзичливо, за допомогою виховних уміло організованих вправ та ігор переорієнтувати педагогічний процес на пріоритет особистості.
   Всю складну й відповідальну роботу підготовки дитини до навчання у школі ми проводимо в ігровій формі. Без гри не може бути повноцінного розвитку дитини.
  В.О. Сухомлинський говорив : «Гра – це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається потік знань, понять, уявлень». Тому в організації навчально – виховного процесу з дітьми шестирічного віку та в успішному впровадженні Державного стандарту початкової загальної освіти повинна бути, наголошую, саме гра, у процесі якої світ дитинства природно поєднується зі світом знань.
     Ви є свідками того, що на сучасному етапі розвитку суспільства Держава визнає пріоритетну роль дошкільної освіти, що спрямована на всебічний розвиток дитини, формування моральних норм, набуття нею соціального досвіду.
      Згідно із Законом України «Про дошкільну освіту» вона є обов’язковою первинною складовою системи безперервної освіти. Бо для успішного навчання у школі і для всього подальшого життя людини особистісний розвиток у дошкільному віці має велике значення.
       Наступність у роботі дошкільного навчального закладу і початкової школи передбачає послідовність, систематичність подачі й засвоєння нового навчального матеріалу.
      Я бачу такі серйозні проблеми у реалізації Державного стандарту початкової загальної освіти.
1. Наявність дітей, як охоплених, так і не охоплених системою дошкільної освіти.
2. Необов’язковість дошкільної освіти для всіх батьків, бо на жаль, не всі батьки розуміють значення дошкільної освіти.
3. Здобуття дітьми різної за змістом та навчально – виховними технологіями дошкільної освіти.
4. Недостатньо узгоджена позиція дошкільної та початкової шкільної ланки щодо критеріїв «шкільної зрілості».
5. Відсутність реальної наступності у виховній та навчальній роботі дошкільного закладу і школи.
    Зв'язок між загальноосвітнім навальним закладом і дошкільним навчальним закладом має бути двостороннім, для цього ми докладаємо багато зусиль.
    Ми робимо все від нас можливе, щоб вихователь дошкільного навчального закладу добре знав зміст, завдання, принципи і методи навчання у школі.
    Вихователі «Рудани» добре обізнані з нормативно – правовими документами, які регулюють роботу початкової школи. Це допомагає вихователям правильно готувати дітей до шкільного навчання, правильно добирати методи і прийоми роботи.
     Працюючи за новою редакцією Базового компонента дошкільної освіти, вихователі модернізують освітній процес, переглядають свої підходи до роботи, орієнтуються на новаторство, творчість.

  Вихователі чітко розуміють, що в роботі з дошкільниками немає місця «шкільній» моделі навчання, не можна перевантажувати дітей інформацією. Пріоритет у роботі з дошкільниками повинен надаватися не навчанню, а вихованню.
   Важливо, щоб педагоги (і вихователі, і вчителі) не намагалися виліпити в дитячому садку маленького школяра.
    Позитивним є те, що в Базовому компоненті базової освіти та Державному стандарті початкової загальної освіти передбачено інваріантну та варіативну складову. У Базовому компоненті визначено сім освітніх ліній, а в Державному стандарті – освітні галузі. Прослідковується взаємозв’язок між двома ланками освіти.
    Успіх у роботі буде залежати від ефективної, систематичної, послідовної праці вчителів та вихователів.







6 комментариев:

  1. Дуже слушна думка про те, що у ДНЗ не повинно бути "шкільної" моделі навчання. Як керівник творчої групи з питань впровадження наступності, разом із членами творчої групи (Коннік А.М., Алєксєйчик О.О., Васяніною В.В.), теж працюємо над розбудовою плану роботи, що реалізується через поетапну психологічну підготовку дитини до шкільного життя. Цікаво було б ознайомитися саме з вашим досвідом роботи з питання наступності.

    ОтветитьУдалить
  2. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  3. Дошкільний навчальний заклад, дійсно, повинні співпрацювати пліч-о-пліч зі школою. Тільки тоді буде результат в навчально- виховному процесі!

    ОтветитьУдалить
  4. Я цілком погоджуюсь, що однією з проблем реалізації Державного стандарту початкової загальної освіти є не розуміння батьків важливості дошкільної освіти. Тому вихователям доводиться прикласти масу зусиль для того, щоб деяким батькам це донести.

    ОтветитьУдалить
  5. Реформування системи загальної середньої освіти, визнання обов’язковості дошкільної освіти для дітей старшого дошкільного віку вимагають трансформації старих та пошуку нових підходів до розв’язання комплексних завдань, одним з яких є забезпечення наступності та перспективності між дошкільною та початковою ланками освіти. Забезпечити наступність і перспективність допоможе єдність, взаємозв’язок у роботі педагогічних колективів навчальних закладів та узгодженість мети, змісту, методів у роботі з дітьми старшого дошкільного та молодшого шкільного віку з урахуванням їхніх вікових особливостей.

    ОтветитьУдалить
  6. Зрозуміло, що освітяни своєї мети у розвитку , вихованні, навчанні дітей можуть досягти лише за підтримки батьків, але, щоб мати цю підтримку, треба навчити їх бути вихователями власної дитини. Саме тому, постає питання розвитку партнерських відносин з батьками, підвищення їх правової, психолого – педагогічної культури, популяризації знань з родинної педагогіки. Форми роботи з сім’єю та громадськістю: батьківські збори, Дні відкритих дверей, виставки дидактичних посібників та дитячих робіт, зустрічі за круглим столом, конференції з сімейного виховання, робота консультативного пункту.

    ОтветитьУдалить