понедельник, 28 ноября 2016 г.

ЗНАЧЕННЯ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДІТЕЙ ДО НАВЧАННЯ В ШКОЛІ

ЗНАЧЕННЯ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДІТЕЙ
ДО НАВЧАННЯ В ШКОЛІ

Швець Н.В., інструктор з фізичної культури Петрівського ДНЗ №1 «Рудана»

         Я вважаю, що важлива умова правильного фізичного виховання – єдність вимог дитячого садка, сім’ї  та школи. Фізичне виховання дітей дошкільного віку буде ефективним за умови, що воно є органічною частиною всього виховного процесу дитячого садка, предметом спільного піклування дошкільних працівників, членів сім’ї, коли кожний вихователь повністю і творчо виконує вимоги програми. Також необхідно досконало знати анатомо – фізіологічні особливості дитячого організму різних вікових категорій, щоб не завдати шкоди дитині. 
Саме в дошкільному віці закладаються основи гармонійного розвитку особистості, її фізичні досконалості - основи здоров’я, довголіття, формується багато рухових навичок, розвиваються фізичні якості ( спритність, швидкість, сила та ін.). Своєчасне та успішне формування рухової функції людини, особливо в дошкільний період її життя, має першочергове значення для повноцінного фізичного розвитку.
Завдяки високій пластичності нервової системи у дошкільників дуже швидко встановлюються нервові зв’язки й формуються умовні рухові рефлекси. Однак, дитина повинна не тільки вміти користуватися своїми рухами у звичній обстановці, а й у різних умовах, які змінюються ( в іграх, під час прогулянок, коли треба перестрибнути через рівчак, підлізти під гілку тощо). Отже, сформована навичка з того або іншого руху повинна бути не тільки міцною, а й достатньо гнучкою ( пластичною).
Поряд із формуванням навичок з основних рухів розвиваються фізичні якості: сила, швидкість, спритність, витривалість та інше. Рух треба виконувати не тільки правильно, а й досить швидко або тривалий час ( наприклад ходьбу, біг), а для цього потрібний певний рівень розвитку тих або інших фізичних якостей. Для їх відновлення і вдосконалення використовуються загальнорозвиваючі вправи, основні рухи, вправи спортивного характеру й рухливі ігри.
Під час ігор, виконання різних вправ  дитина виявляє ініціативу, вчиться бути наполегливою в досягненні мети.
Заняття з фізичної культури, рухливі ігри, особливо сприяють вихованню в дітей дисциплінованості, колективізму, рішучості, сміливості та інших якостей, необхідних людині. Наприклад, щоб стати сміливим, треба навчитися долати страх, стикаючись з небезпекою. На заняттях з фізичної культури деяким дітям буває страшно пройти по гімнастичній лавці, перестрибнути через перешкоду, стрибнути у висоту з розбігу і т. д. Однак, вони ( іноді з допомогою вихователя ) переборюють свій страх і виконують рух, що, безумовно, сприяє вихованню сміливості. Навчання і виховання на заняттях з фізичної культури взаємопов’язані.
Формування правильної постави та профілактики плоскостопості – одне з основних завдань фізичного виховання дошкільнят. Правильна постава важлива не тільки з естетичного погляду, а ще й тому, що створює сприятливі умови для роботи серцево – судинної системи, дихальної й травної систем, благотворно впливає на самопочуття дитини.
У процесі фізичного виховання створюються позитивні умови для успішного засвоєння дітьми стійких навичок поведінки. Зв’язок фізичного виховання з розумовим передбачає повідомлення дітям певних знань з фізичної культури, зокрема правил рухливих ігор, найраціональніших способів виконання рухів.
З особливою чіткістю виявляється зв’язок фізичного виховання з трудовим, адже в основі трудової діяльності лежать різноманітні рухи. Удосконалення рухового апарату дитини підвищує працездатність організму; розвиток фізичних та вольових якостей сприяє практичній та психологічній підготовці дошкільників до високопродуктивної праці в школі.
Під час виконання фізичних вправ удосконалюються функції аналізаторів: зорового, слухового, рухового. Чіткішими стають оцінки простору, у дітей розвивається почуття ритму, підвищується точність і чіткість рухів. Усе це створює необхідні передумови для кращого сприймання навколишнього середовища і певною мірою впливає на естетичний розвиток, , що позитивно вплине на  навчання дітей у школі.
Для прищеплення дітям емоційних смаків у процесі фізичного виховання велике значення має додержання відповідних гігієнічних умов на заняттях, гарна фізкультурна форма, яскраве художнє оформлення фізкультурного інвентарю ( м’ячів, прапорців, обручів тощо ).
На виховання естетичних почуттів значною мірою впливає музика , яка супроводжує заняття та ранкову гімнастику. Вона сприяє ритмічнішому й координованішому виконанню рухів, задає темп вправ, допомагає виконати їх виразніше. Усе це поліпшує настрій дітей, викликає в них загальне емоційне піднесення.
Все це  забезпечує успішний перехід до систематичного організовного шкільного навчання. Основними показниками фізичної готовності дітей до навчання розглядається сформованість їх фізичних якостей: сили, витривалості, спритності, гнучкості, швидкості. Фізична готовність до навчання характеризує функціональні можливості і стан здоров'я.
         Виховати дошкільника фізично розвиненим означає не просто підготувати його до успішного навчання у школі, а й закласти основи здоров’я, працездатності на   все життя.  Усвідомлення важливості цього завдання і примусило педагогічний колектив дошкільного закладу „ Рудана”  шукати і впроваджувати в практику своєї роботи нові,  ефективні  форми  і  засоби фізичного   виховання дітей.
          Комплексне  розв’язання  поставлених  завдань, наполегливість, фахова
   майстерність педагогів , творчий підхід до справи дали хороші результати.
   Підвищився    рівень  загального  фізичного  розвитку  вихованців
 „ Рудани”,  знизилася захворюваність.  Зросли кількісні і якісні показники  основних рухів  дошкільників,  помітно  підвищився  їхній інтерес не тільки до фізичної    культури, а й до результатів своєї діяльності.

Виходячи з вищесказаного, покладаючись на досвід вчених та передових педагогів, можна сказати слідуюче : фізичний розвиток дітей молодшого віку – це та ланка у великому ланцюгу навчання, виховання та розвитку, яку не можна "викувати" аби як.
      "Важливе" та "неважливе" - тут таких виразів немає та і не повинно бути, тому що упустивши щось одне, не буде слідуючого. Звісно, перш за все потрібно досконало знати дитячу анатомію та фізіологію, зміни в організмі при різних хронічних захворюваннях, тощо, керуючись принципом " не нашкодь ", майже як у лікарів, адже праця педагогів – це теж праця з людьми, нашим підростаючим поколінням.
        Саме від такої праці залежить здоров’я наших дітей, здоров’я покоління, нації...


10 комментариев:

  1. Фізичний розвиток особистості чи не найвагоміший серед інших складових навчально - виховного процесу у ЗНЗ та ДНЗ. У статті доступно розкрито творчий підхід до реалізації завдань фізичної складової в процесі інтеграції, що є основою формування компетентності вихованця.

    ОтветитьУдалить
  2. Оптимальна рухова активність - необхідна умова всебічного розвитку дитини. Фізичне виховання дітей в дошкільному навчальному закладі передбачає використання комплексу різних засобів фізкультурно-оздоровчої роботи та оптимізації рухової діяльності.А єдність дитсадка, школи та сім`ї забезпечить результативність у вихованні здорової та успішної особистості.

    ОтветитьУдалить
  3. Оптимальна рухова активність - необхідна умова всебічного розвитку дитини. Фізичне виховання дітей в дошкільному навчальному закладі передбачає використання комплексу різних засобів фізкультурно-оздоровчої роботи та оптимізації рухової діяльності.А єдність дитсадка, школи та сім`ї забезпечить результативність у вихованні здорової та успішної особистості.

    ОтветитьУдалить
  4. Дуже важлива форма підготовки дитини до школи - це фізичний розвиток. У статті чітко виділені форми та методи роботи, які доцільно впливають на фізичний розвиток дитини.

    ОтветитьУдалить
  5. Дуже важлива форма підготовки дитини до школи - це фізичний розвиток. У статті чітко виділені форми та методи роботи, які доцільно впливають на фізичний розвиток дитини.

    ОтветитьУдалить
  6. Недарма ж говорять, що в здоровому тілі - здоровий дух! Важливо приділяти увагу не тільки розумовому розвитку, але й фізичному. Стаття цікава, актуальна.

    ОтветитьУдалить
  7. Опрацювавши матеріал даної статті я вкотре переконалася, що фізичне виховання в ДНЗ займає не останє місце, адже заняття сприяють не тільки повноцінному фізичному розвитку дитини, а й підвищують рівень функціональних та адаптаційних можливостей організму.

    ОтветитьУдалить
  8. Як зберегти здоров'я і життєрадісність в умовах навчання? Перш за все, необхідне співвіднесення рівня вимог та режиму навантажень із реальними можливостями учня, з особливостями його здоров'я і працездатності. Тож завдання батьків - не лише зрозуміти, підтримати, допомогти, коли це необхідно, а й так організувати життя сина чи доньки (а при необхідності й усієї родини), щоб шкільні навантаження не призвели до перевтоми, неврозів, порушень постави та зору тощо. Варто замислитися про режим дня, головне завдання якого - забезпечити високу працездатність нервової системи (тобто здатність у мінімальні терміни досягти максимальних результатів) у години навчальних занять у школі й удома. Якщо дитина день у день в один і той же час лягає спати і прокидається вранці, обідає після повернення зі школи, сідає робити уроки після прогулянки, то їй легше планувати та розподіляти час, швидко включатися в роботу, успішно виконувати її в більш короткі терміни.

    ОтветитьУдалить
  9. Дуже корисна і необхідна інформація. Адже більшість батьків, та що будемо казати, і педагогів все таки більше уваги звертають на розумовий розвиток дитини,забуваючи про важливість фізичного. Але коли дитина часто хворіє, про яку успішність може йти мова! Для дитини 6 років сидіти 30 хвилин за партою, писати, навіть нести рюкзак до школи - значне навантаження. Тож давайте не забувати про фізичний розвиток дошкільнят!

    ОтветитьУдалить
  10. Casinos Near Casino, Pittsburgh, PA - MapYRO
    Casinos Near Casino, Pittsburgh, PA Casinos Near 순천 출장샵 Casino, Pittsburgh, PA 나주 출장샵 Hollywood 포항 출장안마 Casino at Charles Town Races, Casino at 창원 출장샵 Harrah's งานออนไลน์ Cherokee Casino,

    ОтветитьУдалить